Onder dit kopje vind je een aantal artikelen over het ontwikkelen van het team tot een daltonschoolteam. Op een daltonschool geldt het ‘parallelliteitsprincipe’. De daltonvisie heeft zijn doorwerking op alle niveaus van het onderwijs en van de schoolorganisatie.
- Van teamleden op daltonscholen wordt verwacht dat zij zichzelf in een continu proces van innovatie ontwikkelen: De_Haan_2019_Daltoncollega_wat_zijn_jouw_ik-doelen_DV_7_3_8-9
- Het is mooi dat een schoolbestuur in haar bestand een daltonschool wenst. Maar beseffen ze wel dat je zo’n school de ruimte moet geven om het onderwijs vorm te geven volgens de eigen daltonvisie? Jansen_De_Haan_2015_Is_uw_schoolbestuur_betrokken_bij_daltonprofilering_DV3_3-8-11
- De ib’ers zijn verantwoordelijk voor de zorgstructuur van hun scholen. Maar als een school een daltonschool is, betekent die visie dan ook iets voor hoe de ib’er zijn of haar werk invult?: Otten_Berends_2019_De_dalton_ib’er_DV_8_2_4-6
- Directeuren die leiding geven aan daltonscholen hebben ook ideeën hoe hij of zij de leraren kan ondersteunen bij het zich vormen tot ‘fearless teachers’: VanderMeulen_2017_Fearless_teachers_DV5_4